fredag, augusti 04, 2006

Bekännelser om kvinnor i allmänhet och mig själv i synnerhet

  1. Jag börjar bli rädd att gå hem ensam efter en kväll ute. En vän till mig berättade att det skett två gruppvåldtäkter under samma natt i området där hon bor.
  2. Jag vill inte vara rädd för att bli överfallen och våldtagen. Någonsin.
  3. Jag har ett överfallsalarm och överväger allvarligt att skaffa tårgas eller pepparsprej.
  4. Förra året hade jag kontakt med Alla Kvinnors Hus.
  5. Många kvinnor har PMS-besvär, så även jag. (Jag måste ju ta upp det ;-) Då gråter jag om jag ser Oprah eller en eller annan snyftig film. En gång fick jag en tår i ögat för att en husse till en hund vägrade låta två hundar hälsa på varandra. Det var elakt och grymt tycker jag. Vid PMS kan jag bli extra arg också och då brusar jag lätt upp och blir irriterad, dessutom får jag ont i brösten och känner mig allmänt uppsvälld, ful och glåmig. Blöök! Bästa för alla om de håller sig på sin kant. Nej föresten, låt de komma bara! Morr! :=
  6. De flesta kvinnor onanerar, så även jag.
  7. Jag vet att en del män vägrar att tro på detta: men nu måste jag slå hål på denna myt! Vi är precis som ni, nästan. Alla kvinnor går på toaletten. Vi rapar, fjärtar och kan svära som borstbindare, fast inte nödvändigtvis vid samma tillfälle och aldrig när någon hör! :)
  8. Jag gillar att shoppa. Men om det beror enbart på att jag är kvinna vet jag inte. Jag gillar att shoppa. Så enkelt är det. Om jag var man men ändå mig själv (om ni förstår), så skulle jag fortfarande gilla att shoppa.
  9. Ibland tycker jag att jag är en riktig shnygging medan jag vid andra tillfällen anser att jag ser ut som skräp. Det växlar lite det där.
  10. Jag kan vara rätt fåfäng och det tar ibland lång tid för mig att välja kläder. Fast lika ofta slänger jag på mig det jag hittar. Det är viktigt att känna sig bekväm och trivas i sina kläder. Jag går ofta ner i tvättstugan i mina slackerkläder och det händer rätt ofta att jag går till ICA både osminkad och i mjukisbyxor.
  11. Jag är nöjd med min kropp men har inte alltid varit det.
  12. Ibland tycker jag att jag är tjock, fast jag inte alls är det.
  13. Det händer att jag säger emot mig själv.
  14. Jag vet inte om dessa bekännelser är representativt för hela kvinnosläktet, antagligen inte. Men det är mina bekännelser och jag är kvinna så…